لوله پلی اتیلن چیست ؟
نوشته شده توسط : m.b

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا که از hdpe ساخته می شوند از خانواده گرمانرم ها یا ترموپلاستیک ها می باشند . این نوع مواد را می توان ذوب و اصلاح نمود . لوله پلی اتیلن hdpe دارای فلکسیبیلیتی و با دوام بسیار بالا می باشند و مقاومت این مواد شیمیایی در برابر استرس محیطی در مراجع علمی به اثبات رسیده است . لوله پلی اتیلن نسبت به لوله هایی که از جنس آهن بتن و یا pvc هستند محصول جدیدتری به حساب می آیند این لوله های پلی اتیلنی بیش از 50 سال است که در کاربردها لوله کشی از جمله انتقال گاز و نفت ،آبرسانی به شهرها ، انتقال آب به منازل ، انتقال آب و آبیاری در مزارع کشاورزی ، انشعابات اصلی و فرعی مورد استفاده قرار گرفته است و به دلیل مزیت هایی که دارد با اقبال روز افزون مواجه شده است به گونه ای که در سال ها ی اخیر تمامی پروژه های انتقال آب و گاز و فاضلاب در کشور از جنس لوله های پلی اتیلن استفاده می شود . لوله پلی اتیلن که از درجه یک در کارخانه های تولید لوله و اتصالات پلی اتیلن با توجه به استانداردهای کشوری و استاندارد جهانی و دارای گرید A تولید می شود می توان در لوله کشی ها مورد استفاده قرار داد .

پلی اتیلن از جنس HDPE زنگ خوردگی ندارد و به رشد بیولوژیکی مقاوم است و این بدین معنا می باشد که لوله های پلی اتیلن قابلیت خدمت رسانی در مدت مدیدی را داراست و این موجب کارآمد شدن هزینه های مالی و جلوگیری از اصراف منابع می گردد.لوله پلی اتیلن که از جنس پلی اتیلن HDPE تولید می گردد دارای انعطاف پذیری فوق العاده ای است نسبت به لوله های فلزی سنتی و در برابر خمیدگی مقاوم می باشند.

علاوه بر ویژگی های فیزیکی فوق العاده لوله پلی اتیلن براذی تاثیرگذاری آن بر محیط زیست شناخته شده است ، مصرف لوله پلی اتیلن HDPE کمتر از لوله های غیر پلاستیکی است. انعطاف پذیری لوله پلی اتیلن همراه با استفاده از ترکیبات گرما برای پیوستن به لوله به این معنا است که اتصالات کمتر است . در تاسیسات ، ویژ گی های فیزیکی لوله پلی اتیلن شما را قادر می سازد به استفاده از یک لوله کوچکتر می کند و منجر به اختلال در زمینه کمتر از زمان و نصب سایر محصولات قابل اشتعال می شود . لوله پلی اتیلن همراه با فیوژن حرارتی اتصالات بدون پراکندگی را فراهم می کند ، لوله پلی اتیلن در طول تولید در همجوشی یا در طول استفاده از زمین آب ، میزان سموم بالقوه خطرناک را در هوا پخش نمی کند . لوله پلی اتیلن را می توان دوباره به برنامه های لوله کشی غیر فشار بازیافت نمود.





:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 خرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: